Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου 2009

Μια,ίσως κουραστική,αλλά αναγκαία διευκρίνηση

Με αφορμή κάποιες απόψεις που εκφράστηκαν σε blog τοπικού ενδιαφέροντος για το ότι το copyleft "διαφημίζεται τζαμπέ σε τοίχους του κιάτου εις βάρος δημοτών" για κάποια συνθήματα που γράφτηκαν κατά καίρους,θα ήθελα ως μέλος της ομάδας copyleft να κάνω μια διευκρίνηση.
Για να ορίσεις μια παρέμβαση δημόσια(τέτοια είναι και το σύνθημα)ως διαφήμιση απαραίτητη προϋπόθεση είναι να θες να πουλήσεις ή να ανταλλάξεις κάτι ως εμπόρευμα για ίδιον κέρδος.Αυτό μπορεί να σύμβαινει είτε με άμεση διαφήμιση("για χρωματιστά ρούχα που δεν ξεθωριάζουν ποτέ,σε κάθε πλύση πάντα πλυντιρέξ!!") είτε με έμμεση(Ο Μαζωνάκης φεριπειν να έχει νταλκάδες σε βίντεο κλιπ και να τα τσούζει μόνο με ουίσκι Grants).
Κατά την αποψή μου,λοιπόν,το copyleft δεν μπορεις να το κατηγορήσεις οτι διαφημίζετε(και εις βάρος άλλων μάλιστα) επειδή δεν διατίθετε ως εμπόρευμα προς ανταλλαγή ή πώληση ούτε έχει διαφημίσεις στην ύλη του άρα έμμεσα ή άμεσα δεν παρέχει κανένα οικονομικό όφελος στα μέλη της ομάδας του.
Τι είναι το copyleft? Η γνώμη μου είναι πως το περιοδικό copyleft ειναι προϊόν κοινωνικής εργασίας,παρέμβασης και ζύμωσης σκέψεων,δημιουργικότητας και δράσης,οικονομικά ανεξάρτητο(αρα αυτοχρηματοδοτούμενο απο τα μέλη της ομάδας και τις ελέυθερες εισφορές φίλων)το οποίο διανέμεται δωρεάν με τα κείμενα και το ίδιο το περιοδίκο ελέυθερο προς αναπαραγωγή,αναδημοσίευση,αναδιανομή κ.α. χωρίς την εγράφη ή άγραφη άδεια των συντακτών με μόνη δέσμευση οτι κάθε αντίγραφο ή παράγωγο θα διανείμεται παραχώροντας τις ιδιές ακριβώς ελευθερίες.
Ο Κάθε άνθρωπος έχει το δικαιώμα να εκφέρει ελέυθερα την άποψη του δημοσία αυτη ομως η ελευθέρια,για να νοείται ως ελευθέρια,να είναι αυτάξια και να μην ευτέλιζεται, προϋποθέτει κάποιες υποχρεώσεις οπως το να λαμβάνεις και δημόσια την ευθυνη των λεγομενών σου, να σέβεσε τις διαφορετικές αποψεις και να προσπαθήσεις να τις μετασχηματίσεις με επιχειρήματα πραγματικά,να τεκμηριώνεις τις απόψεις σου και αυτές να ανταποκρίνονται οσό μπορούν στην πραγματικότητα και να μην παραπλανούν σκοπίμως και ιδιοτελώς.Υποχρεώσεις οι οποίες βρισκονταί σε αντιπαράθεση με στοιχεία οπως:Λασπολογία,Ευθείες προσβολές,Προκλήσεις και αντεγκλήσεις,χλευασμό προσωπικοτήτων κατω από την εύκολη κάλυψη τις ανώνυμιας του διαδικτύου.Στοίχεια που ευτέλιζουν την ίδια την ελευθερία της ελέυθερης έκφρασης και δίνουν πάτημα σε κρύφους και φανερούς φασίστες.
Συγνώμη αν σας κούρασα :)
Κωνσταντίνος Λαμπράκης

1 σχόλιο:

  1. Διαφήμιση είναι,
    και μάλιστα εις βάρος της οπτικής αισθητικής μας,ακριβώς όπως όλα τα άλλα ανόητα που βρωμίζουν τους τοίχους της πόλης.
    Η γνώμη μου είναι πωςτο περιοδικό έχει υποχρέωση να αποκαταστήσει τον τοίχο.
    Αν σας πειράζει το γκρίζο και η γενικά κακή αισθητική των δημοσίων κτηρίων υπάρχουν και άλλοι πολιτισμένοι τρόποι για να επέμβετε.
    Εκτός και άν έχει γράψει το ίδιο -αυτός που το έγραψε- και έξω απο το σπίτι του...
    Που σίγουρα δεν το έχει γράψει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή