Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

ΔΗΘΕΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΨΕΥΤΟΔΙΛΛΗΜΑΤΑ

Αγώνας εναντίον των διοδίων ή υπέρ του τραίνου ;

Οι κινητοποιήσεις ενάντια στα διόδια και την παραχώρηση των εθνικών μας δρόμων σε ιδιωτικές εταιρείες, δεν έρχονται καθόλου σε αντίθεση, με την ανάπτυξη άλλων μέσων μεταφοράς, όπως του τραίνου και δεν πρέπει οι οικολόγοι- πράσινοι να βάζουν τέτοια ψευτοδιλήμματα.

Αφορμή μου έδωσε το άρθρο του Ε. Σπινθάκη στο ecokorinthia.gr στις 19/12/2009, μια μόλις ημέρα μάλιστα πριν την πανελλαδική κινητοποίηση του αγώνα κατά των διοδίων.

Γράφει μεταξύ των άλλων :

«Η γενικευμένη άρνηση καταβολής των διοδίων απλώς θα έχει τις εξής συνέπειες:

  • Θα αυξήσει την κίνηση σε ένα πολύ επικίνδυνο δρόμο Κόρινθος-Πάτρα και άρα τον κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων.

  • Θα αυξήσει την κατανάλωση των υγρών καυσίμων και άρα των αερίων που προκαλούν την κλιματική αλλαγή.

Δεν μπορώ να δω τι καλό θα προκύψει για τον πλανήτη αλλά και την καθημερινότητά από την (αναγκαστική ενδεχομένως) αύξηση της αυτοκίνησης που οδηγούν αιτήματα όπως “όχι διόδια”. Κίνημα εγώ εννοώ την συμμαχία ανθρώπων πάνω στην βελτίωση της καθημερινότητας. Νομίζω πως πρέπει ως κοινωνία να πάμε πλέον ένα βήμα παρακάτω. Να θίξουμε δηλαδή το ζήτημα της ποιότητας στην μετακίνηση, δηλ. “ασφάλεια, άνεση, μη ρύπανση”.

Η λύση λοιπόν δεν μπορεί να είναι η αυτοκίνηση, ούτε μέτρα που την ενισχύουν, αλλά ο σιδηρόδρομος. Ας διεκδικήσουμε επενδύσεις και έργα σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.»

Το άρθρο για να στηρίξει το δήθεν οικολογικό ψευτοδίλλημα καταφεύγει σε ανακρίβειες και παραπλανητικά άλματα, όπως :

1) Από πού προκύπτει ότι η άρνηση καταβολής διοδίων θα αυξήσει την κίνηση των αυτοκινήτων στις εθνικές οδούς και μαζί με αυτό τα αέρια που προκαλούν την κλιματική αλλαγή ;

Η αλήθεια είναι ότι λόγω της αύξησης των διοδίων δημιουργείται επιπλέον πρόβλημα αφού η κίνηση των οχημάτων αυξάνεται δραματικά στο υπόλοιπο υποβαθμισμένο δίκτυο των νομών ακριβώς για να μην πληρώσουν-παρακάμψουν τα διόδια με αποτέλεσμα κυκλοφοριακά προβλήματα, αύξηση ρύπων κλπ.

2) Από πού προκύπτει ότι ποιότητα στις μετακινήσεις δεν μπορούν ή δεν πρέπει να έχουν ή να διεκδικούν όσοι μετακινούνται με αυτοκίνητο ;

Η αλήθεια είναι ότι την ασφάλεια, την άνεση και την λιγότερη ρύπανση την εξασφαλίζει ένα σύγχρονο οδικό εθνικό και επαρχιακό δίκτυο δρόμων που θα τηρεί τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές και μάλιστα χωρίς χαράτσι για να πας από την Κόρινθο στην Πάτρα.

3) Από πού προκύπτει ότι όσοι μετακινούνται με αυτοκίνητο και δεν θέλουν τα διόδια και την παραχώρηση των εθνικών μας δρόμων είναι κατά τις ανάπτυξης και άλλων μέσων μεταφοράς όπως του τρένου και όχι μόνον ;

Η αλήθεια είναι ότι τα τρένα και το σιδηροδρομικό δίκτυο θέλουν εκσυγχρονισμό, επέκταση και επαναχάραξη του δικτύου σε ορισμένες περιπτώσεις για να μην περνούν μέσα από τις πόλεις και τις κόβουν στα δύο και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η επέκταση του προαστιακού (θετικότατο έργο) που έφτασε μέχρι το Κιάτο έφερε πάρα πολύ μικρή μείωση της μετακίνησης με το αυτοκίνητο.



Επιπλέον δεν βρίσκει να πει τίποτα ο συντάκτης του άρθρου

  • για την σκανδαλώδη εκχώρηση των δημόσιων δρόμων σε ιδιώτες που μαζί ψήφισαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ;

  • για τις αποικιακές συμβάσεις που επιτρέπουν σε ιδιωτικές εταιρείες να τοποθετούν διόδια μετωπικά και πλευρικά, όπου και όσα θέλουν, καθώς και να αυξάνουν κάθε χρόνο τις τιμές των διοδίων ;

  • για τις ευθύνες των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων για την άθλια κατάσταση των εθνικών και επαρχιακών οδών που οδηγούν σε εκατοντάδες θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα ;

  • για το ΑΙΤΗΜΑ δρόμοι ελεύθεροι για όλους ;

Μακάρι να υπάρξουν και άλλα τέτοια κινήματα για μεγάλα, μικρά ή τοπικά προβλήματα που θα ενώνουν ανθρώπους, θα τους σηκώνουν από τον καναπέ και θα τους κάνουν ενεργούς πολίτες.



Λεωνίδας Φωτιάδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου